CADELA PELENGRINA.- É unha cadela da que din que bota lume pola boca e polos ollos. Pouca xente atrévese a falar dela con confianza, porque é presaxio de desgrazas. Se un ten a mala sorte de dar con ela compre saber que en nengún caso debe mirar fite a fite para os ollos acesos do animal.
CADELA PELENGRINA.- Es una perra de la que se dice que echa fuego por la boca y por los ojos. Poca gente se atreve hablar de ella con confianza, porque presagia desgracias. Si alguien tiene la mala suerte de encontrarse con ella, es conveniente saber que en ningún caso debe clavar la mirada en los ojos encendidos del animal.
CADELA DE TETAS LONGAS.- Cadela branca de gran tamaño con ubere arrastando polo chan. Aparécese pola noite como sinal de morte. Ás veces bota fume pola boca. Imita os berros e ouveos dos cans, das ovellas e dos corvos, e pode transformarse en corvo ou nobelo de la. Se se lle dá unha patada cando toma esa forma pode multiplicarse por dous ou tres.
CADELA DE TETAS LONGAS.- Perra blanca de gran tamaño que arrastra la ubre por el suelo. Se aparece por las noches como augurio de muerte. En ocasiones echa fuego por la boca. Imita los gritos y aullidos de los perros, ovejas y cuervos, y puede transformarse en cuervo o ovillo de lana. Si se le da una patada cuando toma dicha forma, puede multiplicarse por dos o por tres.
CADELIÑOS.- Visións con forma de cachorros que poden acompañar á Cadela de Tetas Longas cando esta aparece.
CADELIÑOS.- Visiones con forma de cachorros que acompañan a la Caela de Tetas Longas, cuando esta aparece.
CAN BRANCO.- Can que se aparece polas noites nos camiños, ollando con tristura as persoas. Porén é sinal de boa ventura.
CAN BRANCO.- Perro que se aparece por las noches en los caminos, miranzo con tristeza a las personas. No obstante es señal de buenaventura.
CANCÉRBERO.- Dende a antigüidade a Morte ten un can que, posto na entrada do Orco, impide que as almas o abandoen. Esta é crenza universal e parece relacioada co feito de que os cans, no sentir popular, ventan a morte e ouvean de cara a dirección onde vai o morto.
CANCÉRBERO.- Desde la antiguedad la Muerte tiene un perro que, situado en la entrada del Orco, impide que las almas lo abandonen. Es esta una creencia uuniversal y al parecer está relacionada con el hecho de que los perros, en el sentir popular, presagian la muerte y aúllan en la direccion del que va a morir.
CAN DO MAR.- Can de gran tamaño e cor negra que sae do mar nas noites mais escuras ouveando furiosamente. É sinal de morte.
CAN DO MAR.- Perro de enorme tamaño y color negro, que sale del mar en las noches más oscuras aullando furiosamente. És presagio de muerte.
CAN DO URCO.- É un can de tamaño colosal, con cornos e orellas longas, que sae polas noites ouveando. Os cans da zona onde aparece ségueno. É agoiro de morte.
CAN DO URCO.- Es un perro de tamaño colosal, con cuernos y largas orejas, que se aparece por las noches aullando. Los perros de la zona en la que aparece lo siguen. Es augurio de muerte.
LOBO BRANCO.- Lobo que aparece sobre un penedo na comarca da Limia, ouveando moi forte. Sábese que cando aparece anuncia a morte dalgunha persoa.
LOBO BRANCO.- Lobo que aparece sobre un peñasco en la comarca de la Limia, aullando fuertemente. Se sabe que cuando aparece anuncia la muerte de alguna persona.
PASTORIÑA.- Can enorme que tanto pode ter cor branca como marrón, e que adoita saír o paso dos camiñantes na bisbarra de Viveiro.
PASTORIÑA.- Perro enorme que tanto puede ser de color blanco como marrón, y que acostumbra a salir al paso de los caminantes en la comarca de Viveiro.
PELENGRINA.- Ánima en pena que se aparece con figura de cadela polas noites e se enreda nos pés dos camiñantes impedíndolles andar.
PELENGRINA.- Ánima en pena que se aparece con forma de perra por las noches y se enreda en los pies de los caminantes impidiéndoles andar.
RAPOSA DO AIRE.- Raposa que non ten forma visible. Sábese dela porque ouvea do mesmo xeito cas raposas. Os seus ouveos óense na noite, tanto no aire, na terra e ata debaixo do chan. Cando berra, é sinal de que xa está morta a persoa da que se trate.
Crese tamén que é un alma en pena con forma de raposa que berra e bota labaradas pola boca e os ollos, presentándose na porta dos defuntos que foron mala xente, para levalos o inferno.
RAPOSA DO AIRE.- Zorra que no tiene forma visible. Se sabe de su existencia porque aulla del mismo modo que las zorras. Sus aullidos se escuchan en la noche, tanto en el aire, en la tierra y hasta debajo del suelo. Cuando aúlla es señal de que la persona de la que se trate ya está muerta.
Se cree también que es un alma en pena con forma de zorra que aúlla y echa llamaradas por la boca y los ojos, presentándose en la puerta de los difuntos que fueron malas personas, para llevarlos al infierno.