sábado, 28 de noviembre de 2015

ALMAS E CORPOS ERRANTES

ANDARIN.- Contan que hai anos, unha tal Carme, que estaba a lavar no río, sentíu un petar no chan forte e rítmico ó mesmo tempo. De súpeto ó runxir das silvas apareceu un home medio espido e en pantalons curtos, que alancando cara ela, e bufando coma un boi furioso, cruzou o río decontado, perdéndose na ramallada da outra veira.
Carme que así o contou, estaba convencida de que era un home que cometera un terrible pecado, e estaba condeado a andar ata a consumación dos séculos. Ningún a cría.
 
ANDARÍN.- Se cuenta que hace años, una tal Carmen, que estaba lavando en el río, sintió un golpeteo en el suelo fuerte y rítmico al mismo tiempo. De repente al crujido de las zarzas apareción un hombre medio desnudo y en pantalones cortos, que dando grandes zancadas hacia ella, y bufando como un buey furioso, cruzó rápidamente el río, perdiéndose entre el ramaje de la otra orilla.
Carmen, que así lo contó, estaba convencida de que se trataba de un hombre que había cometido un terrible pecado y estaba condenado a andar hasta la consumación de los siglos. Nadie la creía.
 
ESCRIBÁN ERRANTE.- En vida foi un escribán trampulleiro e avogado das silveiras. Ó morrer, nen S. Pedro abriulle a porta do ceo, e incruso o demo tampoco lle abriu a do inferno. Pediulle favor a Santo Antón, o cal ca aprobación de Deus, decidiron darlle outra oportunidade. Que volvese á terra en forma de vello esmoleiro, e se atopaba alguén que poidera dar fe dunha boa cousa que fixera, permitiríanlle entrar no ceo.
Dende entón a sua ánima anda entre as xentes sen acougo, pasando frío, e teimando entrar nas cociñas polas chemineas.
 
ESCRIBAN ERRANTE.- En vida fué un escribano tramposo y picapleitos. Al morir, ni S. Pedro le abrió las puertas del cielo, e incluso el demonio le abrió la del infierno. Le pidió favor a San Antón, el cual con la aprobación de Dios, decidieron darle otra opotunidad. Que volviese a la tierra en forma de viejo pordiosero, y si encontraba  a alguien que pudiera atestiguar de algún buen hecho que hiciera, le permitirían entrar en el cielo.
Desde entonces su ánima anda entre las gentes sin sosiego, pasando frío y obstinándose en entrar en las cocinas por las chimeneas.

FERREIRO.- O ferreiro é mago e alquimista, polo que tamén é maldito. Hai un ferreiro errante similar o escribán errante, ó que non queren no ceo nin no inferno, e que aparece na tradición oral galega.
 
FERREIRO.- El "ferreiro" es mago y alquimista, por lo que también es un maldito. Hay un "ferreiro" errante similar al escribán errante, al que no quieren ni en el cielo ni en el infierno, y que aparece en la tradición oral gallega.
 
MORTOS VIVOS.- Trátase de dous nobres galegos, que dende hai centos de anos saen na Compaña, pero van nela vivos, polo feito de que naceron sen conciencia e morreron sen ela. Terán que seguir nela ata que lles naza a conciencia e a razón.
Os homes da Xeración Nos, pensaban que, entre os caciques, a meirande parte deles, eran candidatos a seren mortos vivos.
 
MORTOS VIVOS.- Se trata de dos nobles gallegos, que desde hace cientos de años salen en la Compaña, pero van en ella vivos, por el hecho de que nacieron sin conciencia y murieron sin ella. Tendrán que seguir en ella hasta que tengan conciencia y razón.
Los hombres de la Xeración Nos, pensaban que entre los caciques, la mayor parte de ellos, eran candidatos a ser muertos vivos.

RUÍN.- É a ánima dun morto condeado ó Inferno. Se o corpo se lle amortalla cun hábito bendito, non pode entrar alí, e terá que andar penando polo mundo, o cal se lle fai insoportable.
Hai que sacalo desa vestimenta que lle impide ir alá, hai que Rachar o Hábito. Para elo ten que buscar un vivo que se preste a facelo.
 
RUÍN.- Es el ánima de un muerto condenado al Infierno. Si el cuerpo se amortaja con un hábito bendito, no puede entrar allí, y tendrá que andar penando por el mundo, lo cual le resulta insoportable.
Hay que sacarle esa vestimenta que le impide ir allá, hay que "Rachar o Hábito". Para ello tiene que encontrar un vivo que se preste ha hacerlo.

XAN DE OUTEIRO.-É protagonista de moitos contos populares galegos. É un persoaxe moi lonxevo, xogador, larpeiro, bebedor e unhas veces e parvo e outras listo. Segundo o P. Feixoo, viviu case cento cincuenta anos.
 
XAN DE OUTEIRO.- Es el protagonista de muchos cuentos populares gallegos. Es un personaje muy longevo, jugador, goloso, bebedor y unas veces es tonto y otras listo. Según el Padre Fejoó, vivió case ciento cicuenta años.
 
XAN SOLDADO.- Tamén e protagonista de moitos contos de tradición oral nos cales adoita a burlarse do Demo e tamén de S. Pedro, saindo vencedor dos combates verbais máis inverosímiles, de tal xeito que nin o Demo nin S. Pedro, son capaces de atraelo nin ó Inferno nin ó Ceo.
 
XAN SOLDADO.- También es el protagonista de muchos cuentos de tradiciójn oral en los cuales acostumbra a burlarse del Demonio y también de San Pedro, saliendo vencedor de los combates verbales más inverosímiles, de tal manera que ni el Demonio ni San Pedro, son capaces de atraerlo ni al Infierno ni al Cielo.

XUDEU ERRANTE.- Mito Universal, do que tamen existen noticias na Galiza. A sua maldición foi debida a que rexeitou darlle acubillo a Xesús na sua casa, chegando a votalo da mesma de malas maneiras. Dende aquel intre, o xudeu que era zapateiro, quedou condeado a vagar polo mundo polos séculos dos séculos, sen poder morrer nin ir o Ceo nin ó Inferno.
 
XUDEU ERRANTE.- Mito Universal, del que también existen noticias en Galicia. Su maldición fué debida a que rechazó darle abrigo a Jesús en su casa, llegando incluso a hecharlo de malos modos. Desde aquel momento, el judio que era zapatero, quedó condenado a vagar por el mundo por los siglos de los siglos, sin poder morir ni entrar en el Cielo ni en el Infierno.

No hay comentarios:

Publicar un comentario