lunes, 23 de noviembre de 2015

PERSOAXES MÍTICOS DE ORIXE GRECOLATINO

ANFÍLOCO: Heroi troiano, compañeiro de Teucro, que fundou a cidade de Auria (Ourense).
 
ANFÍLOCO.- Héroe troyano, compañero de Teucro, que fundó la ciudad de Auria (Ourense)

CRUÑA: Nome da primeira muller que respostou a chamada de Hércules, despois de éste matar o xigante Xerión; co fin de repoboar a península da Torre, polo que o própio Hércules decidiu que a cidade se chamara Crunia.
 
CRUÑA.- Nombre de la primera mujer que respondió a la llamada de Hércules, después de que este matara al gigante Gerión; con el fin de repoblar la península de la Torre, por lo que el propio Hércules, decidió que la ciudad se llamara Crunia.

HÉRCULES: Na Historia Mítica da Coruña, dise que o heroi grego Hércules chegou navegando nunha copa de ouro para loitar con Xerión, gardián dos Infernos de triple corpo e contra o seu can Ortro, ao cal venceu e enterrou. Deseguida, enriba da cabeza de Xerión construiu a Torre de Hércules, tamén chamada de Breogán.
 
HÉRCULES.- En la Historia Mítica de A Coruña, se dice que el héroe griego Hércules, llegó navegando  en una copa de oro para luchar con Gerión, guardían de los infiernos, de triple cuerpo y contra su perro Ortro, al cual venció y enterró. Enseguida, encima de la cabeza de Gerión, construyó la Torre de Hércules, también llamada de Breogán.
 
IRIA FLAVIA: Cidade fundada por sobrevivintes da Guerra de Troia que chegaron xunto con Teucro. A ela chegou o corpo do Apóstolo Santiago. Nela naceu Prisciliano e nela tamén practicáronse as relixións orientais. Perdeu importancia pola competencia de Compostela na Idade Media.
 
IRIA FLAVIA.- Ciudad fundada por sobrevivientes de la Guerra de Troya que llegaron con Teucro. A ella llegó el cuerpo del Apostol Santiago. En ella nació Prisciliano y en ella también se practicaron religiones orientales. Perdió importancia por la competencia de Compostela en la Edad Media.

NOÉ E NOELA: Segundo a lenda, tralo diluvio a Arca de Noé apousou no Barbanza e coa sua filla Noela fundou a cidade de Noia.
 
NOÉ Y NOELA.- Según la leyenda, después del diluvio el Arca de Noé se posó en el Barbanza y con su hija Noela, fundó la ciudad de Noya.

TEUCRO: Na Guerra de Troia foi o mellor arqueiro dos gregos vencendo a moitos herois troianos. Con Ulises entrou co cabalo de madeira na cidade. Era irmán de Aiax que morreu en esta guerra. Ó remate da mesma foi repudiado polo seu pai por non haber sabido vingar a súa morte, polo que desterrado viaxou por todo o Mediterráneo e percorreu as costas da península Ibérica, chegando a Galiza onde fundou a cidade de Hellenos, ou sexa Pontevedra, a cal ten como lema "Fundoute Teucro Valente".
 
TEUCRO.- En la Guerra de Troya, fué el mejor arquero de los griegos, venciendo a muchos héroes troyanos. Con Ulises entró con el caballo de madera en la ciudad. Era hermano de Ajax que murió en esta guerra. Al final de la misma fué repudiado por su padre por no haber sabido vengar su muerte, por ,lo que desterrado viajó por todo el Mediterráneo y recorrió las costas de la Peníncula Ibérica, llegando a Galicia, donde fundó la ciudad de Helenos, o sea Pontevedra, la cual tiene como lema " Te fundó Teucro Valiente".

TYDE: Outro heroi da Guerra de Troia. Diómedes anoxado pola infidelidade da súa muller, fuxe da súa Terra, chegando ás costas de Galiza onde na lembranza do seu pai fundou a cidade de Tyde, hoxe chamada Tui.
 

TYDE.- Otro héroe de la Guerra de Troya. Diómedes enojado por la infidelidad de su mujer huye de su tierra, llegando a las costas de Galicia donde en recuerdo de su padre fundó la ciudad de Tyde, hoy llamada Tui.

XERIÓN: Rei da illa Eritia, e Deus dos mortos e gardián das portas do Inferno. Era un xigante con tres corpos e tres cabezas, acompañando un can de sete cabezas, Ortro; e tiña tamén un gran rabaño de vacas.
Domiñaba no território dos Ártabros, tamén chamado o País dos Mortos.
Hércules acudiu a dito País loitando contra Xerión, e matándoo.  De seguida fundou a cidade da Coruña, e levou o rabaño de Xerión para o seu País.
 
XERIÓN.- Rey de la isla Etiria, y Dios de los muertos y guardián de las puertas del Infierno. Era un gigante con tres cuerpos y tres cabezas, acompañado de un perro de siete cabezas, Ortro; y tenía también un gran rebaño de vacas.
Dominaba el territorio de los Ártabros, también llamado el Pais de los Muertos.
Hércules acudió a dicho País, luchando contra Gerión y matándolo. Seguidamente fundó la ciudad de A Coruña, y se llevó el rebaño de Gerión para su País.

No hay comentarios:

Publicar un comentario