viernes, 4 de diciembre de 2015

COBRAS E SERPES

COBRA CON ÁS.- Ao chegar a certa idade, convértense en cobras aladas. Logo seguen o mesmo camiño cos dragons ata Babilonia.
    Os que as viron, saben que seguen o curso dos ríos ata o mar. Os que as viron tamen mortas afirman que as ás son de coiro de cores verdes a marelos.
     A sombra das cobras ameiga a quen colle por abaixo.
 
COBRA CON ÁS.- Al llegar a cierta edad, se convierten en culebras aladas. Después siguen el mismo camino que los dragones hasta Babilonia.
    Los que las vieron, saben que siguen el curso de los ríos hasta el mar. Los que también las vieron muertas, afirman que las alas son de cuero de colores verdes y amarillos.
    La sombra de las culebras hechiza a quien coge por debajo.

COBRA DE SETE CABEZAS.- As cobras de sete cabezas raptan mozas e tamen gardan os tesouros. Pódese matalas pero para elo hai que cravarlle unha agulla na cabeza do medio.
 
COBRA DE SETE CABEZAS.- Las culebras de siete cabezas raptan muchachas y también guardan tesoros. Se puede matarlas pero para ello hay que clavarle una aguja en la cabecia del medio.

DRAGON.- Serpe xigantesca que ten pes e ás. Teñen unha cuncha enriba da cabeza. Asubían como basiliscos e tamén posuen o don da palabra. Son feros, voraces e moi lonxevos. Cando lles chega a hora, marchan cara Babilonia.
 
DRAGÓN.- Serpiente gigantesca que tiene pies y alas. Tienen una concha encima de la cabeza. Silvan como los basiliscos y también tienen el don de la palabra. Son feroces, voraces y muy longevos. Cuando les llega su hora marchan hacia Babilonia.

OVO DRUIDICO.- Tamén chamados Ovos do Mundo. Nacen da baba dunha serpe e representan o Universo.
    O que se fai con un, pode sair con ben dos xuizos e tamen conseguir a protección dos poderosos.       
     Na Galiza tense conxeturado sobre a sua existencia, crendo que so houbo dous, si ben alguns creen que eran ovos feitos en cristal negro.
 
OVO DRUIDICO.- También llamados Ovos do Mundo. Nacen de la baba de una serpiente y representan el Universo.
     El que consigue uno puede salir airoso de los juicios y también consguir la protección de los poderosos. En Galicia se tiene conjeturado sobre su existencia, creyéndose que solo hubo dos, si bien algunos creen que eran huevos hechos en cristal negro.

RAÍÑA DAS SERPES.- Conta unha lenda que en Paderne perto de Betanzos, houbo unha invasión de serpes. Os veciños acudiron os frades. Un deles argallou para atrapar na sua furada a raiña das serpes. Puxolle como isca unha oca para que picara e picou.
     O frade fíxose coa pedra negra que levaba inserida na cabeza e mandou engarzar dita pedra nun anel, que despois lle ofreceu a Virxe.
 
RAIÑA DAS SERPES.- Cuenta una leyenda que en Paderne, cerca de Betanzos, hubo una invasión de serpientes. Los vecinos acudieron a los frailes. Uno de ellos discurrió sobre el modo de atrapar en su madriguera a la reina de las serpientes. Le puso como cebo una oca para que picara y picó.
    El fraile se hico con la piedra negra que llevaba insertada en la cabeza, y mandó engarzar dicha piedra en un anillo que luego le ofreció a la Virgen.
 
SAAVEDRA.- Serpe xigantesca que adoraban os baluros na sua cidade de Veria. Alceo que era cristián, matouna. Por eso foi o primeiro dos Saavedra.
 
SAAVEDRA.- Serpiente gigantesca que adoraban los baluros en su ciudad de Veria. Alceo que era cristiano la mató. Por eso fué el primero de los Saavedra.

SERPE DO BOSQUE DE CONS.- Serpe que atrae os nenos e as mozas para comelos. O parecer é enorme. Unha donicela que fai vixilancia faina fuxir co que salva moitas vítimas.
 
SERPE DO BOSQUE DE CONS.- Serpiente que atrae a los niños y a las muchachas para comerlos. Al parecer es enorme . Una comadreja que hace vigilancia la hace huir, con lo que salva muchas víctimas.
 
SERPE MARIÑA.- O esteiro de Coído en San Cibrao, cada sete anos achégase unha serpe xigantesca que vai alí a poñer os ovos dende tempos moi remotos. Devora todo o que se lle pon por diante, polo que todo o mundo afástase do coido canto pode.
 
SERPE MARIÑA.- Al estuario de Coído enSan Cibrao, se allega cada siete años una serpiente gigantesca que desde tiempos remotos va allí para poner los huevos. Devora todo lo que se le pone por delante, por lo que todo el mundo se aparta del peñascal cuando puede.

SERPE NEGRA.- Acredítase en moitos relatos que a serpe que garda o tesouro é negra. Curiosamente a especie de cobra mais grande de Galiza e negra.
 
SERPE NEGRA.- Se da por cierto en muchos relatos que la serpiente que guarda el tesoro es negra. Curiosamente la especie de culebra más grande de Galicia es negra.

SERPE XIGANTE.- Mito tamén da zona de San Cibrao, onde se cree que habita una serpe xigante nos muiños asulagados da parroquia de Castelo, pero que raramente se deixa ver. É probable que sexa filla da Serpe Mariña.
 
SERPE XIGANTE.- Mito también de la zona de San Cibrao, donde se cree que habita una serpiente gigante en los molinos sumergidos de la parroquia de Castelo, pero que raramente se deja ver. Es probable que sea hija de la Serpe Mariña.

XERPA.- Son mulleres con medio corpo de serpe, que viven nos pozos dos ríos e afogan ós mozos.
 
XERPA.- Son mujeres con medio cuerpo de serpiente, que viven en los pozos de los rios y ahogan a los jóvenes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario