martes, 1 de diciembre de 2015

SABIOS E VEDOIROS

AGOIREIROS.- Cando unha nena ou un neno son batizados e o crego equivócase e en vez de poñerlles o óleo dos vivos, ponlle o dos mortos deixaos marcados. Cando este rapaciños cheguen a vellos teran a facultade de predecir a morte dunha persoa ainda que haxa moita distancia polo medio.
 
AGOIREIROS.- Cuando una niña o un ñiño son bautizados y el cura se equivoa y en vez de ponerles el óleo de los vivos, le pone el de los muertos, los deja marcados. Cuando estes chiquillos lleguen a viejos , tendrán la facultad de predecir la muerte de una persona, aunque esta esté a mucha distancia.

ANTARUXO.- Vedoiro feo de cara longa e de aspecto desleixado que polas noites adícase a anunciar a morte das persoas. Pode que o antaruxo sexa un embruxado.
 
ANTARUXO.- Adivinador feo de cara larga y de aspecto desastrado que por las noches se dedica a anunciar la muerte de las personas. Puede que el "antaruxo" sea un hechizado.

ARRESPONSADOR.- Home ou muller que por rezar tódolos días un responso sen trabucarse, ten o don de saber o paradoiro das persoas, animais ou cousas. Poden arresponsar para que a persoa, animal ou cousa non se extravíe.  Tamen poder arresponsar para maldicir lobos, águias e feras, co fin de evitar danos e incruso, facer que o lobo, deixe caer da boca  a presa polo efecto máxico do seu responso.
 
ARRESPONSADOR.- Hombre o mujer que por rezar todos los días un responso sin equivocarse, tiene el don de adivinar el paradero de las personas, animales o cosas. Pueden responsear para que la persona, animal o cosa no se extravíe. También pueden responsear para maldecir lobos, águilas y fieras, con el fin de evitar los daños que puedan causar e incluso, hacer que el lobo, deje caer de la boca su presa, por el efecto mágico de su responso.

CORPO ABERTO.- Corpo dunha persoa viva no que pode chegar a introducirse un espírito extraño que adoita a ser a alma dun defunto que escolle o corpo aberto para falar e manifestarse.
 
CORPO ABERTO.- Cuerpo de una persona viva en el que puede ingroducirse un espíritu extraño que acostumbra a ser el alma de un difunto, que escoge el cuerpo abierto para hablar y manifestarse.

CORPO SANTO.-Persoas que pola sua gran devoción relixiosa, permanecen a maior parte do tempo encamados, sen comer nin beber. Poden padecer algún tipo de catalepsia e moitas veces estigmas. Estas persoas son consideradas santos aos que se lles supoñen facultades para curar doenzas co poder das suas pregarias.
 
CORPO SANTO.- Personas que por su gran devoción religiosa, permanecen la mayor parte del tiempo encamados, sin comer ni beber. Pueden padecer algún tipo de catalepsia y muchas veces estigmas. Estas personas son consideradas santos a las que se les suponen facultades para curar enfermedades con el poder de sus plegarias.

LILA DE MAZAIRA.- Sabia da comarca de Castrocaldelas que se negaba a botar as cartas os días con erre por ser días nefastos.
 
LILA DE MAZAIRA.- Sabia de la comarca de Castrocaldelas que se negaba a echar las cartas los días con erre por ser nefastos.

PASTEQUEIRO.- É posuidor do segredo e das artes para curar o meigallo. Sérvense de oracions e ritos que executan sempre en lugar sagrado. Son persoas devotas e desinteresadas.
 
PASTEQUEIRO.- Es poseedor del secreto y de las artes para curar el hechizo. Se sirven de oraciones y rituales que ejecutan siempre en lugar sagrado. Suelen ser personas devotas y desinteresadas.

SABIOS.- Curandeiros e curandeiras que se dedican a facer o ben. Aprenden dos libros e da tradición ainda que hai casos nos que lles veu o don por fada ou por ter falado no ventre da nai.
Adiviñan o paradoiro das cousas roubadas e o porvir. Curan doenzas, asi como o mal de ollo, o meigallo, a envexa e tamén expulsan os demos e outros males causados por bruxeria.
 
SABIOS.- Curanderos y curanderas que se dedican a hacer el bien. Aprenden de los libros y de la tradición, aunque exiten casos en los que le viene el don por destino o por haber hablado en el vientre de la madre.
Adivinan el paradero de las cosas robadas y el porvenir. Curan las enfermedades, así como el mal de ojo, el hechizo, la envidia y también expulsan los demonios y otros males causados por brujería.

SAUDADOR.- Dador de saúde. Persoa que cura doenzas como a rabia e as chagas, co seu bafo ou co cuspe. Pode ser tanto home como muller , que teñen este don por nacemento, por ser o sétimo ou o noveno irmán do mesmo sexo e non sendo lobishome nin meiga.
 
SAUDADOR.- Dador de salud. Persona que cura enfermedades como la rabia y las llagas, con su baho y con su saliba. Puede ser tanto hombre como mujer, que tienen este dor por nacimiento, o por ser séptimo o noveno hermano del mismo sexo y sno siendo "lobishome" ni "meiga".

TALLADOR.,- Maiormente son mulleres, que teñen a facultade de tallar, coutar, a enfermidade chamada Goxo, que é unha erupción granular da pel que deixa retratado o animal que a causou coa sua pezoña: araña, cobra, alacrán etc.
 
TALLADOR.- Mayormente son mujeres que tienen la facultad de tajar o limitar la enfermedad llamada Goxo, que es  una erupción granular de la piel que deja retratado el animal que la causó, con su ponzoña: araña, culebra, alacrán, etc.
 
VEDOIRO.- Home ou muller que pode ver as ánimas e o lugar no que están no outro mundo. Tamén saben dos tesouros e as persoas perdidas.
 
VEDOIRO.- Hombre o mujer que puede ver las ánimas y el lugar en el que están en el otro mundo. También saben de los tesoros y las personas perdidas.

No hay comentarios:

Publicar un comentario