sábado, 5 de diciembre de 2015

HIDROLATRIAS

AUGA.- Nas crenzas dos galegos, as augas teñen un culto que se pode calificar de tradicioal, sen dúbida polas súas condicións creadoras e fecundantes. Dan e quitan a vida: sandan, limpan, purifican, pero tamén exixen a vida de homes e animais. Son tamén camiño ó alen , a alfándega entre o mundo dos vivos e o dos mortos.
   O respecto que as augas perennes inspiran ás xentes do país, é un resto do antigo culto que as cría poboadas por xenios protectores.
 
AUGA.- En las creencias de los gallegos, las aguas tienen un culto que se puede calificar de tradicional, sin duda por sus condiciones creadoras y fecundantes. Dan y quitan la vida: sanan, limpian, purifican, pero también demandan la vida de hombres y animales. Son también camino del más allá, la aduana entre el mundo de los vivos y el de los muertos.
   El respeto que las aguas perennes instiran a las gentes del país, es un resto de un antiguo culto que las creía pobladas por genios protectores.
 
BURGAS.-  Está documentado o culto as ninfas que os galaico-romanos profesaban nas fontes de aguas termais, no que hoxe é a cidade de Ourense, concretamente na fonte coñecida como As Burgas.
   Estas están intimamente ligadas á cidade e a súa evolución histórica.
 
BURGAS.- Está documentado el culto a las ninfas que los galaico-romanos profesaban en las fuentes de aguas termales, en lo que hoy es la ciudad de Orense, concretamente en la fuente conocida como As Burgas. Estas están intimamente ligadas a la ciudad y a su evolución histórica.

CUSPE.- Xa que tamén é auga, conserva os seus poderes, ainda mais aumentados por ser auga humanizada. Co cuspe desencántanse e convértense en cristians os Mouros, e tamén desencántase a Galiña con Pitos, convertíndose no que verdadeiramente é, un tesouro.
 
CUSPE.- Ya que también es agua, conserva sus poderes, aún más aumentados por ser agua humanizada. Con la saliba se desencantan y se convierten en cristianos los Mouros, y también se desencanta la Galiña con Pitos, convirtiéndose en lo que verdaderamente es, un tesoro.

FONTES.- O culto ás fontes é prehistórico. Incruso no século VI, Martiño Dumiense advertía no seu tempo que as xentes ignorantes do país, facían sacrificios nas fontes, votando nelas ofrendas de pan e viño.
   Chegaron a ter a consideración de seres con vida propria, dotadas dunha forza vivificadora que transmitía enerxía reparadora e creadora.
    Tamén se relacioan con seres e razas míticos.

FONTES.- El culto a las fuentes es prehistórico. Incluso en el siglo VI, Martiño Dumiense advertía en su tiempo que las gentes ignorantes del país, hacían sacrificios en las fuentes, echando en ellas ofrendas de pan y de vino.
   Llegaron a tener la consideración de seres con vida propia, dotadas de una fuerza vivificadora que transmitía energía reparadora y creadora.
   También se relacionan con seres y razas míticos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario